نیروهای...   2009-06-20 15:53:17

۱۳۸۸/۰۳/۳۰
نيروهای ضد شورش پليس عصر شنبه با بستن خيابان های اطراف ميدان انقلاب تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهر کنندگان کردند و هم اکنون فضای اين ميدان پر از دود است.

شاهدان عينی در تهران به راديو فردا و خبرگزاری های خارجی گفته اند: پليس ضد شورش خيابان های انقلاب، ميدان فردوسی، بلوار کشاورز و خيابان آزادی را به شدت کنترل می کنند و هزاران پليس و نيروی بسيج برای مقابله با تظاهر کنندگان به نتيجه انتخابات در اين مناطق مستقر شده اند.

نيروهای ضد شورش برای متفرق کردن معترضان در حال پرتاب گاز اشک آور هستند و دود سراسر اين منطقه را فرا گرفته است.

نيروهای لباس شخصی و بسيجی که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز هستند نيز افراد را مورد ضرب و شتم شديد قرار داده و يا آنها را دستگير می کنند.

از سوی ديگر، نيروهای نظامی با استفاده از خودروهای آب پاش به روی تظاهر کنندگان آب ريخته و سعی دارند تا آنها را متفرق کنند.

گزارش شاهدان حاکی است که تهران هم اکنون چهره کاملا امنيتی و پليس به خود گرفته است و هنوز مشخص نيست که روند وقايع به کدام سو خواهد رفت.

خبرگزاری آسوشيتدپرس در اين زمينه گزارش داده است که شمار تظاهر کنندگان در ساعت اوليه تجمع بيش از سه هزار نفر بوده که شعارهای «مرگ بر ديکتاتور» و «مرگ بر ديکتاتوری» سر دادند.

حضور گسترده پليس در خيابان های مرکزی پس از آن شدت گرفت که آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، در نماز جمعه تهران هواداران مير حسين موسوی، نامزد معترض به نتايج انتخابات، را تهديد کرد که مسئول عواقب مربوط به خشونت و خونريزی با رهبران آنها است.

خبرگزارى هاى ايران و تلويزيون پرس تى وى گزارش دادند كه يك بمب در نزديكى مرقد آيت الله خمينى در جنوب تهران منفجر شد كه در جريان آن بمبگذار انتحارى كشته و دو نفر ديگر مجروح شدند.
به رغم اظهارات و تهديد رهبر جمهوری اسلامی ايران، تظاهر کنندگان جمعه شب به پشت بام ها رفته و شعارهای الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور سر دادند.

همچنين اعلام شد که ساعت چهار عصر برنامه راهپيمايی از مسير ميدان انقلاب تا آزادی برقرار است که اقدامی مقابله جویانه با سخنان آيت الله خامنه ای به شمار می رود.

انفجار بمب در مرقد آیت الله خمینی

در همين حال، خبرگزارى هاى ايران و تلويزيون پرس تى وى گزارش دادند كه يك بمب در نزديكى مرقد آيت الله خمينى در جنوب تهران منفجر شد كه در جريان آن بمبگذار انتحارى كشته و دو نفر ديگر مجروح شدند.

جزئياتى در باره اين انفجار و هويت بمبگذار انتحارى منتشر نشده است.

انفجار اين بمب يك روز پس از سخنان رهبر ايران صورت مى گيرد كه هشدار داده بود ممكن است در جريان اعتراض هاى مردم ايران افرادى اقدام به اعمال تروریستی كنند.

وى اظهار داشت: « براى نفوذى تروريست - آن كسى كه مى خواهد ضربه‏ تروريستى بزند - مسئله‏ او مسئله‏ سياسى نيست؛ براى او چه چيزى بهتر از پنهان شدن در ميان اين مردم؛ مردمى كه مى خواهند راهپيمايى كنند يا تجمع كنند.»

دو روز پيش نيز غلامحسین محسنى اژه اى، وزير اطلاعات گفته بود: يك گروه تروريستى دستگير شده اند كه قصد داشتند در برخى از مراكز راى گيرى پر جمعیت در تهران اقدام به بمبگذارى كنند.


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات